کد مطلب:300675 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:131

هدفداری فاطمه


فاطمه زنی است باهدف و اصیل، و به خاطر همین هدفداری است كه هرگز رنگ محیط را به خود نگرفت و با ناحق نساخت. در عین اینكه جوان است و هم دوران با دیگر جوانان، دارای خواسته هایی و در هنگامه ای از بحران جوانی است، دست از هدف نمی شوید و راه خلاف را نمی پیماید.

او تحت ضربه های شلاق و شكنجه خصم، نامرادیها و ناكامیها را به خاطر وصول به هدف تحمل می كند و تنها آن گونه زندگی را می پذیرد كه در آن هدف و مسؤولیت انسانی باشد.

او تنها پیش پای خود و مسیر خود را می نگرد. كاری به این ندارد كه دیگران چه می كنند و چگونه زندگی می كنند، تلاش او بر این است كه خود را از ورشكست شدن و بی هدفی نجات دهد، از ایده و فلسفه حیاتش دور نماند.

اصولا ازدواج او با علی علیه السلام نشان دهنده ی هدفداری او است. زیرا او می داند، علی كسی نیست كه بتواند برای او شوهری تجمل پرست، دنیایی و خوشبخت ساز،- بدان مفهوم كه جامعه ما از آن انتظار دارد- باشد. با كسی ازدواج می كند كه دائماً در میدان مبارزه است، در انجام رسالت است.

فاطمه علیهاالسلام در سایه هدفداری، می خواهد مالك وجود خود باشد،


محبوب خدا باشد، قدرت و سلطه اش چون قدرت خدا باشد. او حاضر نمی شود كه خود را اسیر ظاهرسازی ها و فریب ها كند، بیداری و هوشیاری خود را از دست بدهد. نكبت ها به خاطر هدفداری او همیشه از او بدور است و نگاهی به آلودگیها ندارد.

او در هدفداری خود بی نظیر بود. در جامعه اسلامی آن زمان و این زمان كسی را نمی شناسیم كه همپای او باشد. هر كس دل به جایی خوش كرده است كه مورد نظر و هدف فاطمه نیست.